Holidays abroad - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvette Bosman - WaarBenJij.nu Holidays abroad - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvette Bosman - WaarBenJij.nu

Holidays abroad

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

03 Januari 2014 | Australië, Sydney

Inmiddels is het al weer eventjes geleden dat ik jullie heb laten weten hoe het mij vergaat hier in het verre verre verre oosten, dus vond ik het wel weer tijd om jullie daarvan op de hoogte te stellen. Maar….. als allereerste natuurlijk een hartstikke gelukkig Nieuwjaar. Moge 2014 het jaar worden dat al jullie wensen en dromen uitkomen en nieuw dromen ontstaan en hopelijk wordt dit een jaar vol met vreugde en vooral blijdschap, want zoals ik al eerder zei: happiness is not a destination, it’s a way of life. Maar goed, nu het belangrijkste gezegd is ga ik door met jullie verder vervelen met mijn belevingen en ervaringen, waarin natuurlijk de ‘holidays abroad’ niet zullen ontbreken en ik jullie er uitgebreid over ga vertellen. Maar ik begin bij het begin, zoals het hoort! Bij de vorige blog ben ik geëindigd bij het fantastische Fraser eiland. Na Rainbow beach (de vertrekplek naar Fraser) te hebben verlaten, zo snel als we konden in verband met de saaiheid van dit plaatsje, zijn we naar Noosa gegaan. Niet wetend wat we konden verwachten van dit plaatsje waren we eindelijk een keer echt positief verrast. Het plaatsje was super leuk wat ons al snel deed besluiten om daar nog een nacht extra te blijven. Na een van de grootste markten van Australie bezocht te hebben en een pittige wandeling te hebben gemaakt door dé outback van Noosa, hebben we na twee nachten onze reis richting het zuiden weer vervolgd. Dit bracht ons naar de op één na saaiste stad die ik tot nu toe in Australie(sorry voor af en toe wel streepjes en puntjes enz toevoegen en soms niet, maar ben te lui om het de hele tijd te doen) gezien heb, Brisbane. Na een paar uur door de stad te hebben gelopen en 40! dollar aan parkeergeld te hebben betaald, zijn we meteen weer in de camper gestapt om verder te reizen. Helaas bracht dit ons naar de volgende vreselijke plek, Surfers Paradise. Noodgedwongen hebben we hier 60! dollar voor één nacht camping betaald. Oh ja, had ik nog niet gezegd dat Australie duur is? Nou, dat is het. Neem bijvoorbeeld de prijs van een kipfilet in Nederland, vermenigvuldig het met ongeveer vier en je hebt de prijs van de goedkoopste kipfilet die hier te vinden is, bij de Aldi….. Maar om toch maar wat te genieten van die 60 dollar hebben we (eindelijk!) voor de eerste keer sinds Chantal hier is echt op het strand gelegen. Maar goed strand raak je op en gegeven moment ook zat van, al helemaal als je het gevoel hebt in Benidorm te liggen met al die hoge gebouwen, dus hebben we het strand verruild voor de bergen. Met dank aan in het bezit te zijn van een campervan konden we hierna naar Springbrook National Park. Een super mooi (regenwoud) park met fantastische uitzichten in de diepe dalen de kustplaatsjes kilometers verderop. Hierna bleven we, letterlijk maar ook bijna figuurlijk, boven de wolken. We kwamen namelijk in Nimbin. Eerlijk waar, ik als Nederlander, heb nog nooit zoveel blowende hippies bij elkaar gezien. Heel grappig om te zien, maar voor ons was vooral de omgeving heel mooi aangezien we boven in de bergen zaten en we vanaf onze camperplek een supermooi uitzicht hadden. Niet erg om mee wakker te worden! En nu is het zover, het moment is aangebroken…… KERST! Chantal en ik hebben onze kerst in Byron Bay gevierd. Een superleuk kust(goh verrassend, die heb je ook totaal niet aan de oostkust…. Voor de mensen die mij niet goed genoeg kennen dit bedoel ik dus sarcastisch;))plaatsje dat voornamelijk bevolkt wordt door backpackers. Dus mijn eerder genoemde leuk om je onder de lokale bevolking te begeven ging hier niet op. Sowieso niet aan de oostkust eigenlijk. Maar goed, kerstavond. Na boodschappen te doen bij de Aldi en onze barbecue maaltijd klaar te hebben gemaakt was het tijd om naar het strand te gaan. Hier hadden ze wel 1! Barbecue voor zo’n honderd mensen. Dat werd dus wachten geblazen. Maar uiteindelijk kwam het goed. Na 5 uur te hebben gewacht hadden we om 10 uur ’s avonds eindelijk onze, half rauwe en voor de helft missende, maaltijd. Ja, je leest het goed. Half rauw en we hadden maar de helft. Want de Australiers hebben bedacht dat ze op een bepaalde tijd de barbecue maar gewoon uitzetten, zelfs op kerstavond! Gelukkig waren er wat aardige jongens waarvan we onze hamburgers nog even mochten bakken op hun gasstelletje in de auto. Conclusie, koken voor een groep van 8 mensen(mensen van sydney, uluru tour en onbekenden. En natuurlijk Chantal!) valt niet mee als er nog 92 andere mensen staan te wachten. Na kerstavond op het strand afgesloten te hebben was het tijd voor eerste kerstdag….. op het strand! We hebben geluncht met leftovers op het strand, op het strand gelegen, bij de pizzeria gegeten met z’n vieren en de avond afgeloten…. op het strand! Al met al kunnen we zeggen dat het een kerst was met veel zand, zon, regen, warmte en kou. Ja, we hebben alles meegemaakt. Het was leuk om het een keer anders te vieren maar kerst in Nederland met echte kou(en geloof me, uit mijn mond hoor je dit niet snel!) en familie en vrienden is toch veel leuker. Maar goed, om een mega lange blog te vermijden ga ik er nu even in een sneltreinvaart doorheen. Vanaf Byron Bay zijn we, via een koala hospital in Port Macquarie(heel indrukwekkend om te zien) naar Port Stephens gegaan. Pittige maar fantastische wandeling gemaakt naar de top van een berg en supermooie zonsondergang bij grote moving sand dunes(weer zand! Ach ja dat heb je aan de kust…) gezien. Toen was het tijd voor de Blue Mountains. Hele mooie wandeling via rotsen, the three sisters, giant stairway, watervallen en regenwoud gemaakt. Daarna werd het tijd voor mijn laatste stop(wat tevens mijn eerste stop was) in Australië, Sydney. Tijd voor oud en nieuw! 31 december, om 7 uur de wekker gezet om om 8 uur in de rij te staan voor de botanical gardens voor mrs macquaries point. Samen met Chantal en Iris(van de uluru tour) in de vorm van een snake(denk aan Nokia) in 5 uur tijd bij de ingang aan te komen en eindelijk naar binnen te kunnen. Na een goed plekje te hebben bemachtigd met een (redelijk) goed uitzicht was het tijd om te wachten, nog 11 uur. Helaas bleek het uizicht vrij belemmerd door de bomen wat wel zonde was maar ach, oud en nieuw en Sydney is al bijzonder op zich. Maar ook hier miste ik de rest van familie en vrienden weer bij en moest ik het doen met het sturen van berichtjes en bellen. Maar goed, volgend jaar vier ik het weer thuis en dan zit ik waarschijnlijk te zeuren dat ik weer terug naar Sydney wil! Onze laatste week in Sydney zullen wij besteden bij the fishmarket, manly beach, coogee to bondi beach(wandeling), Chinatown, hunter valley(lekker wijn proeven in deze wijnstreek, Lindemans!) en in musea. Vanaf hier zullen wij 7 januari naar Christchurch vliegen om ons te storten in een nieuw avontuur in een nog veel gavere en mooiere natuur!

Conclusie wat betreft feestdagen: leuk om een keer wat anders mee te maken, maar met familie en vrienden blijf toch leuker en is voor mij specialer.
Conclusie wat betreft Australië: leuk land, super vriendelijke mensen, maar weinig afwisseling in natuur en stad wat voor mij te eentonig is aangezien ik iemand ben die continu afwisseling en uitdaging nodig heeft.

Sorry voor deze veeeeeeel te lang blog, de laatste uit Australië. Jullie horen weer van mij vanuit Nieuw Zeeland, waar we waarschijnlijk veel midden in de natuur zitten en weinig wifi/internet hebben maar ik ga m’n best doen zoveel mogelijk te bloggen!

See you later, alligator!

  • 07 Januari 2014 - 18:58

    7 Januari 2014 18.50 Uur/ Door Oma:

    Hallo Yvette en Chantal,

    Oma heeft weer van jullie verslag genoten,het was weer heel spannend wat jullie allemaal
    hebben beleefd, en nu zijn jullie inmiddels vertrokken naar New Zeeland, dus ik hoop daar ook veel leuke
    dingen over te horen.We hebben nog geprobeerd om jullie te bellen, maar kwamen er niet door.
    Ook niets meer van jullie gehoord, ook dat is zeker niet gelukt.Verder gaat het met Oma goed, en
    dat hoop ik ook met jullie.

    Liefs van Oma

    Ook nog bedankt voor de mooie kaart uit Australie

  • 10 Januari 2014 - 10:40

    Peter J. Van De Pauvort:

    Hallo beide,
    Leuk verslag hebben jullie gemaakt. Jullie vermaken je beide zeer goed, zo hoort het ook.
    Wat fijn dat jullie dit alles mogen meemaken, al was de tijd vooral kerst en nieuwjaar natuurlijk wel even anders als dat jullie gewend zijn.. Maar gewoon verder gaan weer een ander land. Laat gauw weer iets van jullie horen, en mochten jullie weer een ander telefoon nummer hebben laat het ons dan even weten, dan kunnen wij alsnog contact met jullie opnemen.

    Wij denken en spreken veel over jullie.
    Groeten, Peter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Actief sinds 29 Juli 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 9828

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 02 Juni 2014

Wereldreis

11 Augustus 2013 - 21 Oktober 2013

Spanje

Landen bezocht: