Magical moments - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Yvette Bosman - WaarBenJij.nu Magical moments - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Yvette Bosman - WaarBenJij.nu

Magical moments

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

21 December 2013 | Australië, Gold Coast

Magical moments

Lieve lieve lieve lezers, als bedankje voor jullie interesse in mijn verhalen heb ik voor jullie al weer (vrij snel na de vorige) een nieuw verhaal! Op dit moment lig ik in mijn met kerstversiering versierde campervan dit verhaal te schrijven en jawel, met Chantal naast me! Zoals jullie in mijn vorige blog hebben gelezen kwam Chantal wat later dan verwacht maar zaterdag 7 december stond ze dan toch echt bij mijn hostel voor de deur! Vanaf toen tot op dit moment zou het een rollercoaster van ervaringen worden en zou deze tien dagen (dit verhaal wordt trouwens iets later gepost maar bij mij is het op dit moment 17 december 10 uur 's avonds) compleet volgestouwd zitten met tours en kilometers afleggen. Na haar aankomst zijn we meteen naar een reisbureau gegaan om al onze tours te boeken, waarvan de eerste al de volgende dag plaatsvond. Onze allereerste tour samen was een snorkeltour naar het great barrier reef. Wat voor de meeste mensen een fantastische ervaring was, was voor ons een hele erge domper. Helaas was de duikorganisatie (en dus ook de tour) waar wij de tour mee deden vrijwel alleen gefocust op de mensen die gingen duiken en niet op de mensen die alleen gingen snorkelen(wij dus). Hierdoor snorkelden we op plekken waar het koraal veel te diep lag en we dus bijna niks konden zien. Maar dit was nog niet eens het enige. De zee was deze dag zo ruig dat vrijwel de hele boot zich als een stelletje koeien in een te kleine stal naar het achterdek van de boot verplaatste om daar met z'n allen te gaan kotsen(zelfs de crew van de boot!). Gelukkig kon ik het nog net inhouden, maar geloof me, dat was vrij lastig met zoveel mensen om je heen die het nodig vonden om hun ontbijt er uit te gooien. We waren in ieder geval blij dat we na 8 uur weer op een vaste ondergrond stonden... Maar goed, genoeg over nare dingen, vanaf toen kon het alleen nog maar beter worden! En dat werd het zeker! Na cairns zijn we in een sneltreinvaart naar townsville gereden. Dit plaatsje was zo saai dat daar verder niks over verteld kan worden en daarom zijn we na daar overnacht te hebben maar weer snel doorgereden naar billabong sanctuary. Voor Chantal eindelijk de eerste leuke ervaring met australie. In deze opvang konden we allerlei wilde dieren vasthouden en bekijken die normaal in het wild moeilijk te spotten zijn. Was superleuk en zeker een aanrader! Hierna zijn we in een keer doorgereden naar airlie beach waar de volgende tour alweer op ons te wachten stond. En dan kom ik ook meteen aan bij mijn titel, een magical moment. De volgende tour bestond namelijk uit een bezoekje naar de whitsundays. Voor degene die dit niet kennen, dit is een eilandengroep wat ook tussen het great barrier reef ligt, alleen een stuk zuidelijker dan de tours naar het great barrier reef alleen. Om heel eerlijk te zijn waren we een beetje huiverig voor deze tour omdat je dit normaal gesproken met een zeilboot doet in een paar dagen, maar in verband met de tijd kozen wij voor een dagtour met een rubberen speedboot. Compleet anders dus. Maar wat waren we achteraf blij dat we dit hebben gedaan. Twee fantastische snorkelplekken bezocht en een bezoekje gebracht aan whitehaven beach. Spierwit strand met super mooie zee. Foto's volgen nog! Wacht nog steeds op normale Wifi... En toen, na een ritje van 1000 km en een nacht tussen de kangaroos op het strand, was het tijd voor onze laatste echte tour in australie naar het eiland van de dingo's, oftewel gary, oftewel het eiland waar de hoofdweg elk moment verandert(het strand), oftewel fraser island. In een woord, wauw! Het moment dat we van de boot afreden en we met bijna 100 km per uur over het strand reden is echt een onbeschrijfelijk en fantastisch moment. Dit bezorgde bij mij mijn alle eerste kippenvelmoment. En nee dit kwam niet alleen doordat de ramen openstonden en de zee een wat koude bries veroorzaakte... Op het eiland zelf hebben we ook fantastische dingen gedaan gedaan. In meren gezwommen, dingo's gezien(wilde honden), in rivier gezwommen, een shipwreck bezocht, sandboarden en zelf over het strand gescheurd met de auto. Heb je wel eens het gevoel gehad dat je na een aantal warme dagen in een plas regenwater wilde springen en liggen na een regenbui? Nou, ook dat heb ik gedaan. Alleen dan in een gigantische plas. En het had niet eens geregend(eindelijk). Een van de meren op het eiland bestaat uit alleen maar regenwater. Dit meer is er altijd en droogt nooit helemaal op. Super leuk om te zien en in te zwemmen.
Maar goed nu Chantal en ik verder gaan reizen langs de oostkust en ik jullie weer op de hoogte heb gebracht laat ik jullie weer met rust!

See you later!

• 22 December 2013 - 09:24

Belinda:

Wat heb jij een fantastische reis (nu samen met je grote zus). Wij zijn blij met de uitgebreide verslagen (ondanks het regelmatige app-contact). Geniet er van en blijf maar vaak verslagen schrijven.
    Mis jullie. groetjes mama

• 22 December 2013 - 11:21

Roelien:

Zo leuk om te lezen!! Lieve groet, Roelien

• 23 December 2013 - 10:52

Peter J. Van De Pauvort:

Beste Yvette en Chantal,
    Een fijn verhaal heb je ons gestuurd. We leven helemaal met jullie mee, we bepraten thuis alles wat jullie meemaken en vinden het erg fijn dat jullie met je tweeen bent Laat wat meer van je horen als jullie tijd hebben, en wij wensen jullie fijne kerstdagen toe ergens ver weg maar maak er wel wat van in de warmte onder een kerstboom.
    Veel succes, Oma en Peter

• 23 December 2013 - 12:09

24 December 2013, Oma:

Hallo Yvette en Chantal,

Hier komt Oma ook nog even alleen, want Peter had voor ons beide al een berichtje gestuurd.
    Fijn dat ik weer iets van jullie gehoord heb, en dat jullie het zo fijn hebben met jullie tweeen.
    Ook hebben jullie weer heel wat meegemaakt en leuke dingen gezien, geweldig.
    Hier is alles goed, en bij jullie ook, dat is het voornaamste.
    Geniet er maar zoveel mogelijk van,en dan wacht ik weer op het volgende verslag.
    Prettige Kerstdagen gewenst en veel liefs van Oma.xxxx