Aftellen is begonnen.... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Yvette Bosman - WaarBenJij.nu Aftellen is begonnen.... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Yvette Bosman - WaarBenJij.nu

Aftellen is begonnen....

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

30 Juli 2013 | Nederland, Groningen

Hola chicas y chicos!

Nog maar een half jaar...Nog maar 2 maanden...Nog maar 4 weken...Nog maar 3 weken...Nog maar 2 weken...Nog maar 13 dagen...Met dit constant in m'n hoofd ben ik inmiddels aagekomen bij: Nog maar 12 dagen! Over 12 dagen is het zover en zal ik dit (over het algemeen) koude kikkerlandje verlaten om bijna een jaar op avontuur te gaan naar mijn favoriete land (Spanje) en voor mij onbekende maar uitdagende landen aan de andere kant van de wereld. Mijn maanden in Spanje zal ik alleen doen met af en toe een bezoekje van familie/vrienden. Hier zal ik mijn Nederlandse werkmentaliteit op de Spanjaarden loslaten en laten zien wat ik in huis heb. Gelukkig sluit mijn werkmentaliteit meer aan bij de Spaanse dan bij de Nederlandse dus dat komt goed uit. Alhoewel, ik ga werken bij een Nederlands apartementenhotel in Moraira dus misschien zal de Nederlandse werkmentaliteit gewilder zijn dan de Spaanse.... Ach ja, dat wordt nog een verrassing en ik zie wel wat er van komt! Daarnaast moet ik in Spanje nog op zoek naar een tweede werkplek en hoop ik een werkplek te vinden in de horeca om me een beetje te mengen onder de fantastische en gastvrije Spaanse bevolking. Na mij geörienteerd te hebben op de Spaanse arbeidsmarkt verlaat ik het altijd warme Spanje voor tien dagen feesten, socializen, bijkomen en weer feesten in Nederland. Na hopelijk iedereen nog minstens 1 keer gezien te hebben in Nederland verlaat ik Nederland voor 7 maanden aaneengesloten. De eerste maand zal ik in mijn eentje doorbrengen en mijn reis beginnen met touren van Sydney via Melbourne naar Adelaide, nadat ik me een dag heb ondergedompeld in de Chinese cultuur in Hong Kong. In dit stuk Australië hoop ik mijn lieve en supertoffe vriendinnetje Emma die op dit moment al in Australië zit te meeten! Deze remi periode zal ik afsluiten met een georganiseerde tour van Adelaide naar Alice Springs waar ik me zal onderdompelen in het echte Australische outback leven. Spannend allemaal! Na deze maand komt mijn lieftallige zus Chantal mij vergezellen voor twee maanden voor een maand Cairns tot Sydney om het jaar knallend en helemaal fantische supertof te eindigen met oud en nieuw in Sydney. Hoe awesome! De tweede maanden begeven wij ons in een land wat één van de mooiste naturen schijnt te hebben van de wereld, Nieuw-Zeeland. Het land waar ik in eerste instantie het minste naar uitkeek omdat ik er nog te weinig over wist en het land waar ik nu het meeste naar uitkijk. Ik ben dan ook blij dat ik de ervaringen in dit land mag delen met mijn zus. Na Nieuw-Zeeland laat ik het bekende westerse leven achter mij en zal ik mij begeven naar een continent waar de cultuur heel anders is dan in Nederland en waarvoor ik mijn behoefte aan hygiëne achter zal moeten laten in de westerse wereld. Azië. Mijn eerste stop in Azië zal in Indonesië zijn. Hier zal ik de rijstvelden, mooie stranden en vulkanen gaan bekijken op Java, Bali, Lombok en de Gili Islands. Dit zal ik doen met mijn ouders die ik dan alweer meer dan drie maanden niet heb gezien! Jeej! Het begint op dit moment meer op een familievakantie te lijken dan op een individuele rondreis. Maar helaas zal ik mijn zus Anouk wel 7 maanden moeten missen.. maar gelukkig is er tegenwoordig Skype! Na die eerste vier maanden ruil ik toch mijn familie om voor een lieve vriendin en laatste reispartner voor deze reis, Milou! Met Milou (die overigens nu haar werkervaringen aan het verbreden is één van mijn andere favoriete Europese landen, Italië! Net zo'n reislustig persoon als ik) zal ik mij volledig toegeven aan de Aziatische levensstijl en zullen we zo goedkoop mogelijk gaan leven in Zuid-Oost Azië. Wij zullen ons, op eigen risico, begeven onder de bevolking in Singapore, Maleisië, Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam waarbij we alle tijd hebben om ons helemaal tegoed te doen aan het heerlijke aziatische eten! Yum! In deze tijd hoop ik een heel grote variatie aan bezienswaardigen te zien, onder andere tempels, boeddha's, hagelwitte stranden, dichtbegroeide wouden, apen, olifanten en als klap op de vuurpijl en niet te missen... de fantastische tropische onderwaterwereld! Dit zullen wij gaan doen door te snorkelen en ons een paar meter onder water te begeven met alleen een tankje aan zuurstof op onze rug tijdens een duikcursus in Thailand.

Na deze fantastische reis te hebben afgesloten reis ik begin juni weer terug vanaf Bangkok via Hong Kong terug naar het vertrouwde, en misschien dan wel supersaaie, Nederland. Tijdens deze gehele reis kunnen jullie mij volgen via deze blog en hou ik jullie op de hoogte van al mijn positieve en negatieve ervaringen!

Nog even 12 daagjes wachten...

Liefs X

  • 30 Juli 2013 - 09:56

    Nelleke :

    Hoiiiii,

    Mooi verhaal ik wens je heeeeeeel veeeelllll plezier en geniet er vol op van, maar geloof dat dat wel zou gaan lukken. Pas goed op jezelf heb mij al aangemeld op je reisverslag dat ik zal je volgen.
    Top meid ga ervoor.
    Goetjes nelleke

  • 05 Augustus 2013 - 15:03

    Peter Van De Pauvort:

    Onze reactie staat al op je mail, maar nogmaals veel plezier en wees voorzichtig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Spanje

2 maanden werken in Spanje

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2013

Mission....failed

12 Augustus 2013

Tijd vliegt....

30 Juli 2013

Aftellen is begonnen....
Yvette

Actief sinds 29 Juli 2013
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 9837

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 02 Juni 2014

Wereldreis

11 Augustus 2013 - 21 Oktober 2013

Spanje

Landen bezocht: